Salam 1 Malaysia, Harap semua sihat sejahtera. Tujuan saya membina blog ini ialah ingin menyampaikan ilmu pengetahuan Bahasa Malaysia kepada murid-murid serta mengkongsikan ilmu dengan rakan-rakan. Murid-murid juga boleh mendapatkan latihan yang mudah melalui sini.

Jumaat, 9 Disember 2011

INSTRUMEN PENTAKSIRAN STANDARD PRESTASI B4 DL2 E1


INSTRUMEN PENTAKSIRAN STANDARD PRESTASI
BAHASA MALAYSIA TAHUN 1

Nama : ___________________                                  Tarikh:__________
Kelas : 1 _________

Mari baca dan ceritakan.


Berkelah di Pantai  Teluk Kemang.

Hujung minggu yang lalu, saya dan keluarga berkelah di Pantai
Teluk Kemang, Port Dickson. Kami membawa bekalan makanan
dan minuman ke sana.
   Kami juga membawa pakaian mandi dan pelampung. Selain
itu, saya juga membawa buku bacaan. Adik saya pula membawa
barang mainan.
   Air laut yang membiru dan pohon yang menghijau    
sangat cantik dipandang. Di sana, kami mandi-manda. Sungguh
seronok berkelah di sana. Semua ini menjadi kenangan indah buat
saya.
Langkah Pentaksiran:
     1.    Murid baca petikan.
     2.    Bersoal jawab tentang teks.
     3.    Murid diminta  menyampaikan cerita berdasarkan pengalaman sendiri.
Contoh: pengalaman murid pergi berkelah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan